Het is een veel voorkomende vraag, vooral voor mensen zoals ik die oud genoeg zijn om de eerste golf van virtual reality -machines te hebben meegemaakt en hoe snel ze van rage naar slecht gingen. Sommige slimme mensen stelden deze vraag aan Palmer Luckey, een van de medeoprichters van Oculus Rift, en hij gaf een reactie die je niet verwacht.

Wat Was Er Dan Mis Met Virtual Reality?

Het antwoord? Nou, vooral de technologie erachter. Virtuele realiteit in de jaren 90 was een uitvinding dat de toen huidige technologie ver voor was, echter slaagde het er nooit in het grote podium te bereiken. Motion tracking was niet verfijnd genoeg, de headsets zelf waren belachelijk duur om te onderzoeken en produceren, wat betekende dat massamarktpenetratie bijna onmogelijk was.

“Het grootste deel: hoe goed de VR -hardware op dat moment ook was, is de rekenkracht er nooit echt geweest”, legde hij uit. “Tegenwoordig kan de pc van de gemiddelde persoon, of zelfs een console van 400 euro, … geen fotorealistische omgeving, maar een behoorlijk goed uitziende 3D-omgeving zijn.

Als je naar die oude systemen kijkt, kwamen ze niet in de buurt van fotorealisme. Het enige coole ding wat je kon doen – je kon een draadframe maken, in hoge framerates, in 3D … maar het was niet iets waar consumenten op zaten te wachten. “

De Tijd Voor Virtual Reality Is Nu

Persoonlijk voelt het alsof de tijd juist is voor virtual reality. Er zijn te veel dingen die in het voordeel van virtual reality werken. Valve’s ondersteuning, betaalbaarheid, het feit dat Sony erin lijkt te investeren. De komende jaren zullen interessant zijn.

Oculus oprichter Palmer Luckey over waaromhet nu de tijd is voor VR en de grootste hindernissen in het vooruitzicht. Het leger heeft deze technologie gebruikt om soldaten te helpen zich beter voor te bereiden op gevechtsomgevingen voordat ze daadwerkelijk het gevechtsgebied binnengaan. Politie en hulpdiensten passen ook creatieve virtuele oplossingen toe voor trainingsmissies.

Een Virtuele Tour Door Het Witte Huis?

Het Witte Huis biedt nu een virtual 360-graden VR-rondleiding met video’s aan, gemaakt door Google’s JUMP VR, bestaande uit 16 GoPro camera’s . Een rapport eerder dit jaar voorspelt dat virtual reality-apparaten een marktwaarde van 4 miljard dollar zullen bereiken in 2018. Dat is niet ver weg. Niet iedereen zal grote sommen geld willen uitgeven voor een Oculus Rift. Het gebruik van een smartphone met betaalbare headsets is voor velen de meest haalbare optie.

Zelfs De Zoekgigant Is Er Niet In Geslaagd

Google Glass was een dure optie die nooit echt de bèta-fase heeft verlaten, maar die heel wat hype en commotie bij mensen heeft veroorzaakt. En ik denk niet dat ze hun Google Glass project volledig opgeven dat blijkt ook uit een van hun nieuwste octrooiaanvragen. Het lijkt erop dat de stijgende populariteit van VR-headsets zal leiden tot een nieuwe golf van bruikbare technologie die het potentieel heeft om enorme aantallen mensen te bereiken. De toepassingen voor VR zijn erg breed en het is gewoon een kwestie van tijd totdat we mensen met VR brillen op straat zien lopen met een exact beeld van hun omgeving.

x Gedeeld